One America News sues Rachel Maddow for $10 million

FILE - In this Oct. 16, 2017, file photo, MSNBC television anchor Rachel Maddow, host of the Rachel Maddow Show, moderates a panel at a forum called "Perspectives on National Security" at the John F. Kennedy School of Government on the campus of Harvard University in Cambridge, Mass. A conservative television network is suing Rachel Maddow for calling it "paid Russian propaganda." One America News seeks $10 million in a federal suit filed Monday, Sept. 9, 2019, in San Diego. (AP Photo/Steven Senne, File)

SAN DIEGO — A conservative television network sued Rachel Maddow for more than $10 million on Monday for calling it "paid Russian propaganda."

One America News filed the federal defamation suit in San Diego.

The small, family-owned network based in San Diego is challenging Fox News for conservative cable and satellite TV viewers and has received favorable tweets from President Donald Trump.

The lawsuit contends that Maddow's comment on her July 22 MSNBC show were retaliation after OAN President Charles Herring accused cable television giant Comcast of censorship. The suit contends that Comcast refused to carry the channel because it "counters the liberal politics of Comcast's own news channel, MSNBC."

A week after Herring sent an email to a Comcast executive, Maddow opened her MSNBC show by referring to a report in the Daily Beast that said an OAN employee also worked for Sputnik News, which is linked to the Russian government.

"In this case, the most obsequiously pro-Trump right-wing news outlet in America really literally is paid Russian propaganda," Maddow said on "The Rachel Maddow Show."

"Their on-air U.S. politics reporter is paid by the Russian government to produce propaganda for that government," Maddow said.

In the lawsuit, OAN said Kristian Rouz was a freelancer for Sputnik News, not a staff employee, and his work there had nothing to do with his work for OAN.

The lawsuit includes a statement from Rouz that said he wrote some 1,300 articles over the past 4 ½ years for Sputnik but "I have never written propaganda, disinformation, or unverified information."

"One America is wholly owned, operated and financed by the Herring family in San Diego. They are as American as apple pie. They are not paid by Russia and have nothing to do with the Russian government," Skip Miller, an attorney representing OAN, said in a statement. "This is a false and malicious libel, and they're going to answer for it in a court of law."

The suit names Maddow, Comcast, MSNBC and NBCUniversal Media.

A message seeking comment from an MSNBC spokeswoman was not immediately returned.

However, the lawsuit included an Aug. 6 letter from Amy Wolf, an attorney for NBCUniversal News Group, to OAN's attorney.

It said OAN "publishes content collected or created by a journalist who is also paid by the Russian government for writing over a thousand articles. Ms. Maddow's recounting of this arrangement is substantially true and therefore not actionable."

Must Read

'American Crime Story' writers focusing on...

Aug 10, 2016

An executive producer behind 'American Crime Story,' the anthology series for FX, says they're...

Turkish, Russian officials to discuss solution...

Aug 10, 2016

Turkey's foreign minister says Turkish foreign ministry, military and intelligence officials will...

Rio authorities step up security after bus...

Aug 10, 2016

Military police in Rio de Janeiro are stepping up security at the Olympics after a bus carrying...

Rare 4th-century mosaic of chariot race found in...

Aug 10, 2016

A Cypriot archaeologist says a mosaic floor dating to the 4th century has been uncovered depicting...

Pokemon players not welcome at Cambodia's...

Aug 10, 2016

The game "Pokemon Go" is causing distress in Cambodia, where some smartphone-wielding players have...

About Us

The Daily Feeder, keep your life updated with the world’s most important political, business, and cultural news 24/7 like no any other news network can.

Subscribe Now!